Title : Nickelodeon Russia Launches All-New On-Air Brand Refresh, Reflecting Playfulness and Imagination of Kids’ Lives
link : Nickelodeon Russia Launches All-New On-Air Brand Refresh, Reflecting Playfulness and Imagination of Kids’ Lives
Nickelodeon Russia Launches All-New On-Air Brand Refresh, Reflecting Playfulness and Imagination of Kids’ Lives
Nickelodeon Russia (Россия) became the first international Nickelodeon channel to launch Nickelodeon's all-new brand refresh, featuring a design that fully reflects the role of play and imagination in kids lives, and features a array of kids interacting with the real world and Nick’s beloved characters in surprising and surreal mixes of live-action and graphics.The beginning of summer was marked by Nickelodeon Россия by a large-scale brand refresh - Russian viewers are among the first in the world to see their favourite TV channel with a brand-new design. Launched on Thursday 1st June 2017, Nickelodeon Россия rolled out the new creative design on-air and online, including the channels official social media networks.
The motto for Nickelodeon Россия is "Дети - на первом месте!", which fully incorporates with the goal of rebrand. Nickelodeon's new image demonstrates the role of imagination, creativity and play in the lives of children, combining real kids with 2D and 3D graphics to create imaginative reinterpretations of Nickelodeon’s properties and characters as they became real-world playgrounds for kids to bring to life, rearrange and redesign. From turning SpongeBob’s face into a tongue-twisted fun zone, to kids rearranging and rebuilding Lincoln Loud from The Loud House, everything from the overhead and docu-style camera angles to the seamless blend of real-world, tactile and fantastical elements, is designed to drive a visual conversation between the network and its audience. The result is an unusual and often surreal mixture of photo and graphics that kids are sure to love.
The new look consists of almost 300 elements, including bumpers, IDs, fillers, visual effects, graphic developments, and an extensive graphic package for creating promotional videos.
Nickelodeon's latest brand refresh reflects the fact that the channel has become a integral part in the life's of modern children, opening up new opportunities for them to play, create and communicate. Nickelodeon’s classic orange logo will now be set against an updated color palette of bright and cheerful tones, including purple, light blue, lime and cream. Embracing the bold, modern sans-serif type, Galano Grotesque Black, the refresh also uses color to create, contrast and codify the on-air messaging.
Created with global branding and creative agency Superestudio, based in Buenos Aires, Argentina. Specifically for the Russian version of the channel, the Nickelodeon Россия team conducted a photo shoot to film local children to adapt the global creative materials to the local market.
Nickelodeon Россия's rebranding is taking place against the backdrop of key growth in the Russian television market - The average amount of time TV viewing has grown 5% compared to the same period last year, and amounted to 86 minutes for children of 8-15 years, while for boys' 7-9 years, the time spent watching television has increased to 20%. Nickelodeon Россия continues to be the leader in the amount of time watched by children aged 4-17 among the thematic channels in Russia, included in the measurement of TV Index Plus.
During the summer season, Nickelodeon Россия will host many premieres across all genres which are beloved by young viewers - preschool, animation and live-action series for children. On Thursday 1st June 2017, Nickelodeon Россия held the channels "Дню самоуправления закончилось", which let fans choose the schedule for the day.
Nick Ru New Look from Nickelodeon_RU on Vimeo.
Original Nickelodeon Russia (Россия) press release via Viacom International Media Networks (VIMN) Russia's official Press Office:
Опубликовано 05.06.2017
ТЕЛЕКАНАЛ NICKELODEON РОССИЯ ПРОВЕЛ РЕБРЕНДИНГ, ПОСМОТРЕВ НА МИР ГЛАЗАМИ ДЕТЕЙ
Россия стала первой страной за пределами США, где был проведен ребрендинг. Телеканал кардинально изменил эфирное оформление, которое теперь в полной мере отражает роль игры и воображения в жизни детей.
Начало лета ознаменовалось для Nickelodeon Россия масштабным перезапуском бренда – российские зрители одними из первых в мире увидели любимый телеканал в обновленном формате. 1 июня Nickelodeon Россия вышел в эфир в новом оформлении, а также начал использовать новую стилистику в своих социальных сетях. Девиз канала «Дети - на первом месте!» - полностью соответствует цели перезапуска. Новый облик демонстрирует роль воображения, творчества и игры в жизни детей, показывая их взаимодействие с реальным миром и любимыми героями канала в необычной и зачастую сюрреалистичной смеси фотоизображений и графики. Новое эфирное оформление включает в себя более 300 элементов, включая ID-заставки, филлеры, анонсирующие бамперы, визуальные эффекты и обширный графический пакет для создания промо-роликов.
«В жизни каждого ребенка игра занимает центральное место. Каждый день дети познают мир, искренне удивляясь и радуясь своим открытиям. И наша задача как детского телеканала – привнести в их мир еще больше игры. Мы уверены, что обновленный канал понравится юным зрителям, ведь с помощью нового облика Nickelodeon смотрит на мир именно так, как это делают дети –а они воспринимают его совсем не так, как взрослые, и причина этому – непредсказуемая и неординарная природа детского воображения и ярко выраженная потребность в игре», прокомментировала Мария Косарева, главный редактор Nickelodeon Россия, руководитель детских и семейных телеканалов Nickelodeon, Nickelodeon HD и Nick Jr. в России.
Благодаря оригинальному подходу к изображению персонажей канала, интеграции фотографий детей и нестандартным ракурсам съемки, герои Nickelodeon предстают в качестве игровых площадок для детей, где можно творить и изменять пространство вокруг. К примеру, лицо Губки Боба Квадратные Штаны становится увлекательной игровой зоной, а Линкольна Лауда, героя мультфильма «Мой шумный дом», дети могут собрать как паззл. Все это отражает тот факт, что бренд канала стал частью жизни современных детей, открывая для них новые возможности для игры, творчества и общения. Логотип канала в своем традиционном оранжевом цвете теперь может размещаться на новой яркой палитре цветов, которая включает фиолетовый, светло-голубой, салатовый и кремовый цвета.
Новый образ Nickelodeon был создан международным креативным агентством Superestudio (Аргентина). Специально для российской версии канала команда Nickelodeon Россия провела фотосессию и видеосъемку детей для адаптации глобальных креативных материалов для местного рынка. Максим Прохоров, старший креативный продюсер телеканала Nickelodeon Россия, отметил: «Одним из приоритетов для нас всегда было активное участие российских детей в жизни канала, и локальное производство, от промо роликов и до телепрограмм, основано именно на этом. Новая стилистика Nickelodeon открывает перед нами еще больше возможностей вовлечения детей, поэтому совсем скоро наши зрители увидят себя и своих сверстников на телеэкране».
Ребрендинг Nickelodeon просходит на фоне роста ключевых показателей канала на российском рынке – среднее время телесмотрения выросло на 5% по сравнению с аналогичным периодом прошлого года и составило 86 минут для детей 8-15 лет[1], при этом для аудитории мальчиков 7-9 лет прирост составляет 20%. Nickelodeon Россия продолжает оставаться лидером по доле телесмотрения по аудитории детей 4-17 лет среди тематических каналов в России, входящих в измерение TV Index Plus[2].
В новом летнем сезоне канал представит множество премьер во всех столь любимых юными зрителями жанрах – дошкольном контенте, анимации и игровых сериалах для детей. А эфир канала первого июня традиционно состоит из тех программ, которые российские дети выбрали сами в рамках уникального проекта «День самоуправления», который Nickelodeon проводит только в России специально для локального зрителя.
[1]TNS Russia, TV Index Plus (города 100 000+), средняя продолжительность просмотра, аудитория 8-15 лет, мальчики 7-9 лет, апрель 2016 – апрель 2017 г.
[2]TNS Russia, TV Index Plus (города 100 000+), средняя доля телесмотрения, аудитория 4-17 лет, апрель 2017 г.
Nickelodeon Logo variants:
Additional sources: russian.typeit.org, ToonZone Forums member chum_chum.
Follow NickALive! on Twitter, Tumblr, Google+, via RSS, on Instagram, and/or Facebook for the latest Nickelodeon Russia News and Highlights!
Thus Article Nickelodeon Russia Launches All-New On-Air Brand Refresh, Reflecting Playfulness and Imagination of Kids’ Lives
That's an article Nickelodeon Russia Launches All-New On-Air Brand Refresh, Reflecting Playfulness and Imagination of Kids’ Lives This time, hopefully can give benefits to all of you. well, see you in posting other articles.
You are now reading the article Nickelodeon Russia Launches All-New On-Air Brand Refresh, Reflecting Playfulness and Imagination of Kids’ Lives with the link address https://capitalstories.blogspot.com/2017/06/nickelodeon-russia-launches-all-new-on.html
0 Response to "Nickelodeon Russia Launches All-New On-Air Brand Refresh, Reflecting Playfulness and Imagination of Kids’ Lives"
Post a Comment